dilluns, 26 de març del 2007

L'Adéu....


Aquest divendres, Lluís Llach, va fer el seu últim concert multitudinari a Verges després de 40 anys de trajectòria musical sobre els escenaris.

Recordo de petiteta que mun pare em posave les seves cançons , i m'agradaven sobretot "L' estaca" i "La Gallineta", tema que intentava cantar però que encara ara, no la canto sencera!

El definiria com un magnífic poeta, cantant i pianista, persona humil i que li ha sapigut donar a la música catalana unes notes i un toc únic.

Aprofito per posar un vídeo d'una interpretació de "Viatge a Ítaca", fa cosa d'un any a Cubelles i la lletra de "L'Estaca".
Gràcies per la música que ens has deixat.
L'avi Siset em parlava
de bon matí al portal,
mentre el sol esperàvem
i els carros vèiem passar.

Siset, que no veus l'estaca
a on estem tots lligats?
Si no podem desfer-nos-en
mai no podrem caminar!

Si estirem tots ella caurà
i molt de temps no pot durar,
segur que tomba, tomba, tomba,
ben corcada deu ser ja.

Si jo l'estiro fort per aquí
i tu l'estires fort per allà,
segur que tomba, tomba, tomba
i ens podrem alliberar.

Però Siset, fa molt temps
ja les mans se'm van escorxant
i quan la força se me'n va
ella es més forta i més gran.

Ben cert sé que està podrida
i és que, Siset, pesa tant
que a cops la força m'oblida,
torna'm a dir el teu cant

Si estirem tots ella caurà
i molt de temps no pot durar,
segur que tomba, tomba, tomba,
ben corcada deu ser ja.

Si jo l'estiro fort per aquí
i tu l'estires fort per allà,
segur que tomba, tomba, tomba
i ens podrem alliberar.

L'avi Siset ja no diu res,
mal vent que se'l va emportar,
ell qui sap cap a quin indret
i jo a sota el portal.

I, mentre passen els nous vailets,
estiro el coll per cantar
el darrer cant d'en Siset,
el darrer que em va ensenyar.

Si estirem tots ella caurà
i molt de temps no pot durar,
segur que tomba, tomba, tomba,
ben corcada deu ser ja.

Si jo l'estiro fort per aquí
i tu l'estires fort per allà,
segur que tomba, tomba, tomba
i ens podrem alliberar.


7 comentaris:

Anònim ha dit...

Hi ha encara possibilitats de veure'l altre cop en directe, s'ha engegat una campanya de recollida de firmes per a que la despedida sigo al Camp Nou. Si vas al bloc de Laura Rofes hi te l'enllaç.

Anònim ha dit...

Gràcies per la informació Albert!
Però que sapigos,que si se fa la despedida al Camp Nou te tocarà anar-hi!! jeje
Ale, salut!

Norma.

Mani, fill de Mani ha dit...

Per a quedam dormit me quedo a casa!

Anònim ha dit...

bufffff

Anònim ha dit...

Mani, si te diu Norma d'anar, hi vas. Que no me n'entera que no fas bondad. Bandarra!!! Per una cosa que te demane...

Anònim ha dit...

No se qui ets, però bueno, tens raó!

Unknown ha dit...

A MI NO ME LES CANTAVA EL MEU PARE LES CANÇONS PERO LES VAIG VIURE DE CAMPAMENT EN CAMPAMENT I HAN FORMAT PART DE LA MEVA VIDA DURANT MOLTS ANYS, ENHORABONA EN UN BON ARTICLE.