dimecres, 31 d’octubre del 2007

Dalcroze...


Ja sé que fa molts dies que no actualitzo i...em sap molt greu però la veritat és que no tinc gens de temps per fer-ho.

Bé, aquest cap de setmana no vaig poder perquè vaig estar a Barcelona juntament amb dos companys més de classe, Carme i Carlos, fent un curset de pedagogia musical i rítimica, a l'Institut Joan Llongueres, que es basa en el mètode de Jaques Dalcroze anomenat " Una educació per i per a la música ".

El mètode Dalcroze té uns principis bàsics que són el SENTIR - VIURE - ANALITZAR - INTEL·LECTE. Explicat d'una altra manera, la música primer que tot s'ha de senir interiorment, viure-la emocionalment i corporalment, analitzar-la i llavors és quan arriba l'intel·lecte, és a dir la part teòrica ja que si has fet tots els passos anteriors ja arribes a la teoria sense gaires explicacions perquè ja s'entén. No com d'altres mètodes que començen primer per l'intel·lecte i el sentiment ja arribarà,...
A més a més, Dalcroze també té tres punts principals en la seva metodologia: la MÚSICA ( és un art del ritme, la melodia i l'harmonia), el COS ( és un material de percepció d'uns canals: oïda, vista, veu,...la respiració diafragmàtica, el gest musical,...) i com no el MOVIMENT amb sensiblitat ( un moviment artístic que està basat en el sentir, viure, analitzar i l'intel·lecte ).

En fi, una manera d'ensenyar la música amb molt sentiment, sentint-ho amb el propi cos i exterioritzar-ho mitjançant l'expressió corporal.




El curset va ser impartit per Iramar Rodrigues: llicenciat en el mètode Jaques-Dalcroze per l'Institut Jaques-Dalcroze de Ginebra on ara hi imparteix classes de ritme, pedagogia del solfeig, metodologia, solfeig i improvització. Imparteix cursos de Rítmica Dalcroze a Europa i Amèrica.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

nohavia sentit en m'ha vida la paraula Dalcroze:S
suposo q sempre s'aprenen coses noves
molarie
:)
molt bone sles fotos
ya me contaràs
demà ens veem
(L)mua

sOnia

Anònim ha dit...

He entrat per casualitat en aquesta pagina i quina sorpresa la meva veure'm en una foto. Jo també hi vaig ser en aquest curs. Va ser fantàstic. Unes fotos molt bones, jeje.